piątek, 10 lutego 2012

Furth

Dzisiejszego dnia postanowiłem poznać następną formę komunikacji oznaczoną w magicznym skrócie SRUT(b) pod literką S a celem mojej podróży było przynorymberskie miasteczko Fuerth. Jak to w niemieckich miastach bywa integracja taryfowa nie kończy się razem z granicami miasta Norymberga ale obejmuje też okoliczne miejscowości jak Fuerth, Stein. Bamberg, Amberg, Erlangen i dalej długo by wymieniać. Nie jest to przy tym taki kulawy twór jak wrocławskie linie strefowe z osobnymi systemami dystrybucji biletów dla każdej gminy oraz niemożliwością połaczenia dwóch pozawrocławskich gmin na jednym bilecie okresowym. Tutaj integracja jest pełna i jako, że moja siedmiodniówka obejmuje strefy 100 i 200 czyli najmniejszą możliwą stefę obejmującą miasta Norymberga, Fuerth i Stein to postanowiłem się ruszyć do tego drugiego miasta.
Taken from transport.wroc.bizTaken from transport.wroc.bizTaken from transport.wroc.biz
W Fuerthu gros tutejszego zbiorkomu obsługuje firma "Infra Verkehr" i dla odmiany do Norymbergi jeździ się tu w większości Citarami w tym funkiel nówkami po fejslifcie. Na tamtejszych citarkach zaobserwowałem sposób montowania świateł dziennych. Najnowsza seria ma je w kloszu razem z innymi lampami a te starsze w zderzaku symetrycznie. Nie oznacza to, że MAN i Solaris się nie trafia. Trafia się i to w przypadku tego pierwszego może trafić się z przyczepą osobową. W Polsce taka konfiguracja jest zabroniona ze względu na przepisy unijne a tutaj w prawie centrum UE wozi się takim czymś pasażerów. Nie dane było mi ustalić przydziału tej przyczepy i w sumie nigdy bym się o niej nie dowiedział gdyby nie to że w dniach 1-5 lutego 2012 r. odbywają się w Norymberdze targi zabawek i tamże do obsługi jakże potrzebnego połączenia "wejście targów - Parking" wydelegowano tenże zestaw pojazdów. Do Fuerthu z Norymbergi dostałem się linią S1 z przystanku Rothenburger str. gdzie nastąpiła lekka konsternacja. Z jednej krawędzi peronowej odjeżdżają esbany w dwóch kierunkach ale na szczęście nie jeżdżą zbyt często (co 15-30 minut) to nie rzutuje na całokształt. Generalnie użycie tego środka transportu w przewozach wewnątrz miejskich jest prawie żadne bo rolę szybkiego transportu miejskiego spełnia metro, którym spokojnie wróciłem do Norymbergi

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz