W niedzielę postanowiłem urządzić rekonesans po Nirnbergu (jak to mi rzecze mój komputer). Z czapki wyszedłem na tramwaj i zasiadłem po chwili w ósemce, która podczas niedzieli i świąt kursuje dwa razy rzadziej czyli co 20 minut. Po dojechaniu na Hauptbahnof zauważyłem, że ten pantograf tego tramwaju co stoi za moim tramwajem to jakiś taki inny i starodawny.
![Taken from transport.wroc.biz](http://www.phototrans.eu/images/photos/small/27/534501.jpg)
![Taken from transport.wroc.biz](http://www.phototrans.eu/images/photos/small/28/534502.jpg)
U nas bym tego nie zauważył bo nawet LH może jeździć z pantografem od stopiątki ale tam zauważyłem i zaświeciła mi się żaróweczka "jadę". Okazało się to nie takie proste bo to coś ma drzwi pneumatyczne i pneumatyczne hamulce. W każdym razie udało mi się w końcu dostać do środka a tam konduktor do mnie "sonderfahrt", myślę sobie, że dobrze nie "sonderkommando" i że należy się funf und funfcig ojro. Zapłaciłem. Udaliśmy się na pętle "Park Miejski" normalnie nieużywaną w ruchu liniowym tak jak odnoga do niej prowadząca. Na tej pętli wzniosłem się na swoje wyżyny niemieckiego i krzyknąłem "Fotohalt" co znalazło uznanie wśród obsługi i popełniliśmy tam fotostop z cofaniem by ustawić wagon w słońcu. Po fotostopie pojechaliśmy do starej zajezdni gdzie urządzone jest muzeum komunikacji. W Norymberdze po wybudowaniu nowej zajezdni w starej urządzono muzeum, zupełnie jak we Wrocławiu. Z tym, że we Wrocławiu zrobi się to samo bez budowy nowej zajezdni.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhNd8IQoRTf_dDhrpuQb7X3pTQDVix5r0lwN2ac_36hybBXq0EB7lQhry84ltemMkwlVAa9RjfL0L0JQJbahSusaQEA4048a_mrjFqexFsz5hrHRogfAsoPhJZGKaX_DugMEI9swbSxd4Lw/s320/norymberga10.jpg) |
Przekroje przez różne rodzaje szyn |
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiFuuzlReJ7lMlF5sen0_hFT9_BueyPYxP2tXvW7A0axsyPWU5l9jHw_i45oqU_aGhCoHelGxrI4QEncEjd7LleAJRJofvK63zaNTRAhQ79Jqq4anjJp5dTqHODRwe8a1boov-0WctRkwDf/s320/norymberga11.jpg) |
Cegły z różnych lat |
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh9nahrSw-Kc2OEQOe-i431ouJMxZxe2lEHRiHZjtu9fq9-hyfn_wVhspaML0oE4f4qVpgf_NwYaT0g6q3djeJ1M4-SpvCc0zITWzXf3Wx-DXkVEARtIf7IOg3p_DrkUSlnW7nnFbuoIrmM/s320/norymberga12.jpg) |
Kawiarnia na siedzeniach tramwajowych? Czemu nie? |
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi3SCjiKEFMDrYea8cWRzixEnsNOR4mYyQ2Kvp3hM8uyLfOcIkQqJQKRnPMEprFcQJyxFS0s4rVhDE_qLb-SDWGsMpJYqqXshg-Iav3sIRw1rA-MnglR6L1AJqztsqf7IemYFWOqeR8a7XN/s320/norymberga13.jpg) |
Ty też możesz uruchomić hamulec szynowy |
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhTqlXr8cYG7VQKPXPGCG7Z7MPcxRmyglLQOducf_l1IOovPEPzw_OiopkhpP7Noqkf7wcwYO9VPaIIk8HAyJWpuqczI58Q4n5MrOnqHPJepZM8J9oeJyrayhL9qIOiAYlo9nyLOcX4sc_6/s320/norymberga14.jpg) |
Tym wprawiamy tramwaj w ruch |
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg8y2tDiWGIWciy7Jbnm4hb-yCGqfNZUio9JkrzuSrx4pCMATso59v_1KumV_qGqWCwjGxOMLhfiaYvnXlcxau-41oMKKv4zMNxTfTM2WvAZvFd_dOX57RTDTG2AxeqZt2YATH8csaPJ9l6/s320/norymberga15.jpg) |
Nastawnik |
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgwtjCL7mGFVCQ4ls_QtZ3qlqjdTlfKJF2OyxfZgJumekFUkaNPiJLh2OY8aKDILOuGTDUNvp2nHj9swOues-gr_wh7ufGGWfzxs6tEyAxOGdaLWFly5zzAQSXsk7qyHHA18ooUDOPCnkSS/s320/norymberga16.jpg) |
Tak kiedyś się tankowało autobusy |
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiU0wFsXqdSoc5XaEIMaTZBCQ7GMU5-sbGjIkjU4Pn_NBnp8QIE8eVbnkbqwCQiC22_-PANN4FmJs2lHzhdb9sFs8v41NW3xe3QPz3vqyJqFu_efJnf9jJMz6_kniU7x_Ev8h66ZC189R2B/s320/norymberga17.jpg) |
Stanowisko kierowcy dla każdego |
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgkbC7on2d6jwk26xqUML8-xVNzwVfBRjbVVP-wNfDIV8rVDRbd2Un-nrcwokgMf_PSO1KQUyxnScAB1a_oVVOfKelco1-kTw27bWuNFLZqun3Qg1BBXrlX6aAsLFWtZMP47MTNkmkyb13p/s320/norymberga18.jpg) |
Trzecia szyna w przekroju |
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjl4YH4tIcvfmsfT9Y4s6iNXkEJZbKSrT7Uh8pbOJFmex-2PN5KdRtJng0lhW5ptidpesZ1JbZCHRy4EiDtmhzBZQFhLZ-FpTO9xFMxUR3MZelSyB5S2ztvZtKZk2mFqPkGAufZ3Ktbgsjv/s320/norymberga19.jpg) |
Solenoid |
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhwrXyX1yPeamJWciotKyaRx48TcjO9QWB1IevAWd50od0GRMLG24SMaphRbvGiKL5AjRvD0xLnMTPREwocSutYCE0bn6VTxdpHZOKSd697Zn-svhfPHSRIaUQvngrapdHa1PULO_cTyoj-/s320/norymberga2.jpg) |
Tramwaje i metro w Norymberdze wczoraj i dziś oraz jutro, oczywiście z opisem |
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg633XLn3s7jxe6gznlUt30m2ehw14nyi3GXcBO_9AQ0GG2UCQnG6q59E6r0di31ufqkSx6583q59ZeIMWbg0eYh68ybFHLBjQmzeYRx2GysRmMlwqEtqyhnfgFe-YpHrV4alhTv43R_CkD/s320/norymberga3.jpg) |
Ikarusy są wszędzie, tutaj w skali 1:87 |
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhsfhBBmL1gpqUWsLvfOFJa6y5HDBsFkKGfRjE2XxiGfc9e5Wxn7OTktc6uIsJqbrbsnGiby4ZWfIvm2UBRsaFlC9lsDnEB2DEY8UjNIe5_nQw6hxBnt9UHBmC0iH4DzPLhMGjIDOtP1Wyf/s320/norymberga4.jpg) |
Przekrój taboru znajdujący się w hali |
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiPCDQ0DXH2Fsn0w32PzTvDZh1e5vR5N985OP3RrQbz8U7Jn2XDSuZhHTYjm1ofGDi3SuAkYPc2htliGj11xBB4RUySFtXdgECi-CjDYJB8UH5HAXNIGCHrsZkLI8QFJRzbEDNPiVFUv4bd/s320/norymberga5.jpg) |
Eksponaty na zewnątrz. Wśród nich pierwszy autobus CNG w Niemczech |
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgVpDCJHM0mhCc48jhSQnQqqpmhsui4LUagbM7_-Z6P994uoGbX0mCxDkOMpMVuSMuq_Ea6I3bYNixSxgSuQ_e5vKZKLKBOV6q7p6EXjHr9hR5qDq5jmGfNTjMkRqlpneh8_GUEtfzp7iDh/s320/norymberga7.jpg) |
Wnętrze wagonu 111 |
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjrdwA6i0lktKtS3CDUCfSfxHuAa2VE9CkJd59qzRvNxciEDJfjyz4gkuOUGGF8Jbqq0A6EOU8bQo9vDqTFyST5XnV4FAdz29iFX5gZTnb0yYkovzBT3xGnxaAtWogO6EXC1Kjw1eqzkk4V/s320/norymberga8.jpg) |
Giętarka (Biegemaschine) z 1920 roku |
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiGhxXFcumw2yEdcCDK7uPEIigoXNz7eYQYdI583K3flm5HoEkHZ0nxLgf0et0iwUkJTG7aaBogIMiq-kIpO0GFb6rjFM32UOVClY4v9ni73Yyvw9aYiX9uL1M4gAE3yQSyMbOpS2Y5roFi/s320/norymberga9.jpg) |
Rozjazd tramwajowy od środka |
Muzeum w Norymberdze jest wyczesane w kosmos bo oprócz przekroju taboru można tam zobaczyć wiele technicznych rzeczy związanych ze zbiorkomem takich jak rozjazdy, nastawniki jak się pobawić solenoidem, szynowym i posiedzieć na fotelu isri. Takie połączenie parku nauki i muzeum.
Po wyjściu z muzeum dokończyłem zaliczanie sieci tramwajowej i udałem się na międzynarodową potrawę niemiecką o nazwie Doner Teller mit pommes czyli Kebap.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz